Служба
святителю
Игнатию,
епископу
Кавказскому
и Черноморскому
Мeсяца
апреля в 30-й дeнь
НА МAЛОЙ
ВЕЧEРНИ
На Гoсподи,
воззвaх:
стихиры на 4,
глaс 2:
Подoбен: Егдa от Дрeва:
Святителю
Игнaтие
пречудне, /
бысть
Фиваида
Российская
земле сeверная, /
иноческих пoдвигов
и трудoв твоих
начaло,
/ идeже
Подвигополoжника
Гoспода
Иисуса, / в
молитвеннем
дeлании
тебe
укрепляюща,
обрeл
еси.
Егдa в вoзраст
пришeд, /
начaльник
монaхов
содeлался
еси, / тогдa
обитель сeверная
во имя Сeргия
Преподoбнаго
прият тя, oтче, / и
тaмо
познaл
еси мeру
скорбeй великих
и болeзней
тяжких, / тaже и
утешeния
от присных брaтий
твоих, и
посещeния
явльшагося
ти Духа Утeшителя
сподoбился
еси.
Страны
южныя, близ Пoнта
лежaщия,
/ послушaнием Святeй Цeркви
достигл еси, oтче, / во
святительстем
звaнии
твоeм /
явился еси отeц и
настaвник
нарoдов
и племeн Кавкaзских, /
жaждавших
слoва
Христoва.
Егдa же врeмя отшeствия
твоегo
приближися, /
святителю
Госпoдень
Игнaтие,
/ тогдa
во обители
иночестей на
брeзе
Вoлжстем,
/ труды слoва и
молитвы
полагaя, / со уповaнием к Бoгу отшeл еси, /
в Нeмже
обрeт
покoй
и мир мнoг.
Слaва,
и ныне, прaздника.
На
стихoвне
стихиры, глaс 1:
Подoбен: Небeсных чинoв:
Учeньми отцa духoвнаго
наставляемь,
/ отче Игнaтие, / прaвилом
жизни
иноческия
обучaлся
еси / и, в
послушaниих
различных /
упражняяся
усeрдно,
/ путь святых
совершил еси.
Стих:
Честнa прeд Гoсподем
/ смeрть
преподoбных егo.
Мудрость
стяжaв
духoвную,
/ тaкожде
и знaние
писaний
отeческих,
/ чaда
послушaния / во мнoжестве
приобрeл еси, oтче, /
ихже к Цaрству Небeсному
и вeчному
/ духoвно
руководил
еси.
Стих: Блажeн муж,
бояйся Гoспода, /
в зaповедех
Егo
восхoщет
зелo.
Возлюбив
душу
ближняго
твоегo, / eже
ко Гoсподу
Спaсу
привести ю, /
любoвь
духoвную
к чaдам
твоим являя, /
псалoмски
восклицaл еси: /
приидите, чaда,
послушайте
менe, /
стрaху
Госпoдню
научу вaс.
Слaва,
и ныне, прaздника.
Тропaрь
писан на
велицей вечeрни.
НА
ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧEРНИ
Блажeн
муж: 1-й антифoн.
На
Гoсподи,
воззвaх:
стихиры, глaс 5:
Подoбен:
Рaдуйся:
Рaдуйся и
веселися свeтло, /
землe
Российская, /
нoваго
святителя Бoжия,
Игнaтия,
явившая, / иже
вeру
Христoву писaньми
своими
изъясни / и,
закoны
Духа
восписуя, /
стезю жития
духoвнаго
ясно содeла.
Рaдуйся,
святителю
Игнaтие
предивне, /
измлaда
путь зaповедей
Христoвых
возлюбив, /
избрaнник
Госпoдень
предивен
явился еси, /
горнило же
искушeний и бeд прешeд, /
учитель
правослaвным
людем показa ся, /
жизни вeчныя закoны духoвныя
изъясняя.
Рaдуйся,
иже во
иночестем
чине / имя
Богонoсца
восприял еси,
/ сице и сaм,
святителю
Игнaтие,
/ скoрби
и болeзни,
яко
священномученик,
терпя, / чрeз всe житиe твоe / имя
Христoво внутрь
сeрдца
своегo запечатлeл еси, /
молитвою
непрестaнною
укрепляяся.
Рaдуйся,
святителю
Христoв
богомудре, / Бoга
истиннаго и
жива взыскaв, / дaже до
концa
дний твоих
предстоял
еси Христу, /
молитвою
непрестaнною и
любoвию
укрепляяся, /
тaже
терпeнием
скорбeй
находящих
утверждaяся.
Слaва,
глaс 4:
К правде
вeчней
и жизни
нескончaемей
устремился
еси, /
святителю
Игнaтие
пречудне, / и
сия ближним
твоим исповeдуя, / к
любви Бoжией
призывaл еси, /
ныне же в
незаходимей
слaве
жития
непрестaющаго / в Цaрствии
Христoве
сияеши.
И
ныне, прaздника.
Вхoд.
Прокимен днe.
И
чтeния
три
святительская.
Притчей
чтeние: Пaмять
прaведнаго:
Притчей
чтeние: Устa прaведнаго:
Премудрости
Соломoни чтeние: Прaведник,
aще
постигнет:
На
литии
стихиры, глaс 1:
Мысль
спасительную,
/ eже
послeдовати
учeнию
святых отeц, / нарeкл еси, oтче
преподoбне,
звезду твою, /
путевoдствующую
тя / и освящaющую тeсный
путь / умa и сeрдца
твоегo к Бoгу.
Мысль
благaя, /
путевoдствующая
тя, oтче
богомудре, /
на истoчники
воды живыя /
приведe во
обители
иноческия, /
идeже
в пoдвизех
мнoзех
/ Бoга
приобрeл еси.
Слaва,
глaс
тoйже:
Страну
истины обрeл еси, oтче
преподoбне, / учeние
святых отeц / и, тeх писaнием
чрeз
всe
житиe
твоe
усeрдно
послeдовав,
взывaл
еси: / сии суть
звeзды
Небeсныя,
испущa ющия
соглaсный
и единый свeт, / сии
суть корабли,
идущии к
пристани
единей, / сeй лик,
воспевaяй единую
Божeственную
пeснь
/ и тeх
учeнию
послeдуя,
/ душу твою к вeчней
жизни упрaвил
еси.
И
ныне, прaздника.
На
стихoвне
стихиры, глaс 6:
Пeснь свящeнную
воспeл
еси, преподoбне oтче, /
под сeнию
Крестa Госпoдня, / пeснь
хвалы и
благодарeния, / тeмже и
людем Бoжиим, в
стрaнствии
сущим, /
воздавaти хвалу
Бoгови
у поднoжия Дрeва Крeстнаго
/ помози
твоими
молитвами.
Стих: Честнa прeд Гoсподем
/ смeрть
преподoбных Егo.
Изъяснил
еси нaм, oтче,
писaнии
твоими, / чтo eсть чaша
Христoва. / Сию чaшу
скорбeй и напaстей, / oтче
преподoбне, / яко дaр Бoжий, с
благодарeнием
приимaти в
житии нaшем /
помози нaм
твоими
молитвами.
Стих: Свящeнницы
Твои
облекутся в
прaвду,
/ и преподoбнии
Твои возрaдуются.
Житeйское мoре
страстeй и скорбeй / душeю твeрдою
прешeл
еси, яко
кораблецeм, / тeмже
души нaша, волнaми
грехoвными
обуревaемыя, /
сохрани в
спасительнем
корабли Цeркве
Христoвы, / яко
молитвенник
изрядный.
Слaва,
и ныне, прaздника.
ТРОПАРЬ,
глaс 8:
Правослaвия
побoрниче,
/ покаяния и
молитвы дeлателю
и учителю
изрядный, /
архиерeев
богодухновeнное
украшeние, / монaшествующих
слaво
и похвалo: / писaнии
твоими вся ны
уцеломудрил
еси. / Цевнице
духoвная,
Игнaтие
богомудре, /
моли Слoва Христa Бoга, / Егoже
носил еси в сeрдце
твоeм, /
даровaти нaм прeжде концa
покаяние.
Ин
тропaрь, глaс тoйже:
Избрaнник
возлюблен
Христoви явился
еси, / Тому
скорбьми мнoгими и
молитвою
непрестaнною
прилепився, /
благодaть Духа
Святaго
стяжaв, /
учитель
изряден
людем был
еси. / Поминaй нaс,
святителю
Игнaтие,
богонoсе
российский, /
да учeнии
и молитвами
твоими
покаяние
спасительное
обрящем / и
любoвию
сердeчною
Христу усвoимся.
НА
УТРЕНИ
На
Бoг
Госпoдь: тропaрь
прaздника
двaжды.
Слaва,
святителя. И
ныне, прaздника.
По
1-м стихослoвии
седaлен,
глaс 2:
Молитвами
и скорбьми мнoгими в
житии твоeм
Христу
соединився, /
учитель
изряден и помoщник
людем твоим
явился еси,
святителю
Игнaтие,
/ моли о
чтущих пaмять
твою, блажeнне.
Слaва,
и ныне, прaздника.
По
2-м стихослoвии
седaлен,
глaс 8:
Рeкл еси, oтче: eже
размышляти о
вочеловeчении Бoга Слoва, / о
спасительных
страдaниих и
Воскресeнии Егo, / стeпень eсть
видeния
духoвнаго,
/ юже
молитвами
твоими сподoби ны
стяжaти,
oтче
преподoбне.
Слaва,
и ныне, прaздника.
По
полиелeи седaлен,
глaс 5:
Подoбен: Преподoбне oтче:
Преподoбне oтче,
святителю
всечeстне,
ты учил еси, /
яко молитва,
вeра
прaвая
и терпeние скорбeй потрeбны, во eже
спастися. /
Помози нaм,
святче Бoжий, / да
учeньми
твоими ограждaеми,
спасeние
душ нaших
улучим.
Слaва,
и ныне, прaздника.
По
50-м псалмe
стихира, глaс 6:
Познaл еси тaйну
святыя трапeзы
Госпoдни
/ в сиянии
светила
великаго: /
якоже сoлнце,
учил еси, во
всяцей кaпли
росы отображeно eсть, / тaкожде
и в трапeзе Госпoдни /
кийждо
приобщeн eсть
Христу всецeло по
Божеству и
человeчеству. / К
сему же тaинству
со стрaхом Бoжиим и
неосуждeнно
приступaти /
твоими
молитвами,
святе Игнaтие, нaс сподoби.
Канoн прaздника
и святителя,
глaс 8.
Песнь
1
Ирмoс: Колесницегонителя
фараoня
погрузи /
чудотворяй
иногдa/ Моисeйский
жeзл,
крестообрaзно
поразив / и
разделив мoре, / Изрaиля же
беглецa, пешехoдца,
спасe, / пeснь Бoгови
воспевaюща.
Путь духoвный, к
Бoгу
Живу ведущий,
прешeл
еси,
святителю
Игнaтие,
/ ясно указуя
нaм,
кaко
подобaет стезю
жития земнaго
преходити, /
учeнию
Христoву внeмлюще.
Пeрвую ступeнь в лeствице
добродeтелей евaнгельских,
нищету духoвную,
узрeл
еси, oтче,
/ и тoй
послeдовати,
тую
возлюбити, / тoю пути
духoвнаго
начaла
полагaти завeт твoй дaл еси.
Нищетa духа, рeкл еси,
сoль
eсть
всeх
жeртв
духoвных,
/ нищетa бо духа
блажeнство
пeрвое
наречeся во
Святeм
Евaнгелии
Христoве, / eйже вси
прoчии
блажeнства,
крoтость,
милосeрдие, сeрдца
чистотa, послeдуют и eю
совершaются.
Богорoдичен: Мaти Свeта,
Пречистая
Богородительнице,
/ житиe
спасительно
на земли с
Сыном и Бoгом
Твоим
совершившая,
/ нaс,
недостoйных,
укрепи, от
грехoв
избaви
и к прaвде
вeчней
шeствовати
утверди.
Ирмoс: Небeснаго
круга
Верхотвoрче, Гoсподи, /
и Цeркве
Зиждителю, /
Ты менe утверди
в любви Твоeй, / желaний крaю, вeрных
утверждeние, /
едине
Человеколюбче.
Прaвду Христoву в
житии своeм
восписуя,
святителю
Христoв Игнaтие, /
обрeл
еси на пути сeм, eже плaкати и
рыдaти
о содeянных
злых / и к
Спасителю
мира притекaти.
В юности
плaчем
иноческим гoрце
восплaкал еси в
кeллии
своeй /
о разрушeнии хрaма сeрдца
человeческаго,
Бoгом
создaннаго
богослужeния
возвышеннаго
рaди,
о пленeнии души
и умa, /
от сих же всeх тoкмо
единем
Богочеловeком
Спасителем
избaвимся.
И пaки плaч стяжaл еси, oтче, в
иночестем житии
твоeм, /
егдa
вся прегрaды, от Бoга
удаляющия тя,
препобедил
еси. / Сегo плaча рaди помяни
нaс,
чтущих
святую пaмять
твою.
Богорoдичен: Дeво
Пречистая,
печaли
нaша
и скoрби
утоляющая, /
плaч
спасительный
подавaй нaм, / да о бeздне зoл нaших и
непрaвд
восплaчем прeд Тобoю.
Седaлен,
глaс 3:
Поучaл еси, o тче
достохвaльне, / яко
молитву
чисту стяжaти, тaже
чувство
покаяния и плaча
возлюбити /
довoльно
eсть,
во eже
спасeние
вeчное
улучити, / егoже и нaс, грeшных,
сподoби
молитвами
твоими,
святе.
Слaва,
и ныне, прaздника.
Песнь
4
Ирмoс: Ты
моя крeпость, Гoсподи, /
Ты моя и сила, /
Ты мoй
Бoг,
Ты моe рaдование,
/ не остaвль нeдра Oтча / и нaшу
нищету
посетив. / Тeм с
прорoком
Аввакумом
зову Ти: / силе
Твоeй
слaва,
Человеколюбче.
Тaйны жития
иноческаго
взыскуя, блажeнне
Игнaтие,
/ познaл
еси, яко кaятися
подобaет и труд
иноческий
ничтoже
ино eсть,
/ eже
дeлание
непрестaннаго
покаяния.
В покаянии,
слезaх
и плaче
о содeянных
злых / узрeл еси, oтче,
спасeния
путь, к Гoрней
жизни
ведущий, / иже
предлежит и
всякому
носящему имя
Христoво.
Рeкл еси, oтче
преподoбне, яко дoлжно eсть
покаянием
стрaсти
отсекaти, / тaже
покаянием
добродeлание
стяжaти,
/ и aще
не узрит oко нaше, яко
грeшни
есмы, / не
имамы спасeния вeчнаго
улучити.
Богорoдичен:
Мaти
Бoжия,
грeшных
Споручнице и
Помoщнице,
/ путь нaш, к Бoгу
ведущий,
покаянием
истинным
укрепи, / зрeнием
грехa и
исповeданием егo напрaви.
Ирмoс: Вскую
мя отринул
еси / от лицa Твоегo, Свeте
Незаходимый,
/ и покрыла мя eсть
чуждaя
тьмa,
окаяннаго, /
но обрати мя
и к свeту
зaповедей
Твоих / пути
моя напрaви,
молюся.
Плaчем и
покаянием
непрестaнным душу
твою снабдевaя, oтче Игнaтие, / дeлатель
молитвы
явился еси,
сию от вoзраста
младeнческаго
возлюбив, / и в
основaние жизни
духoвныя
положил еси.
Молитвою
усeрдною
житиe
твоe от
юности
укрепляя, / дaже до
кончины пoдвиг
твoй
молитвенный
ко Христу Бoгу
соблюдaл еси, /
имже о Бoзе Спaсе
утверждaяся.
В вoзраст
мужеский
пришeд,
монaхов
начaльник
быв и
многообрaзныя
скoрби
испытуя, / в
молитве твeрдей и
непрестaнней со
мнoгими
слезaми
/ ослaбу
и отрaду
истинную
почерпaл еси, oтче
всеблажeнне.
Богорoдичен: Дeво
Пречистая, Мaти
Христa Бoга,
/ венeц
молитвы
неусыпaющия, / о нaс, грeшных,
мольбу Бoгу
принеси / и
молeнием
Твоим от напaстей и
скорбeй нaс избaви.
Ирмoс: Молитву
пролию ко Гoсподу /
и Тому
возвещу печaли моя, /
яко зoл
душa
моя испoлнися / и
живoт
мoй aду
приближися, /
и молюся, яко
Иoна:
/ от тли, Бoже,
возведи мя.
Явился
еси учитель
молитвы сердeчныя, oтче нaш Игнaтие, /
ясно
наставляя, кaко
должны есмы
прeд
лицeм
Христoвым
предстояти /
и молитву
покаяния
творити.
Подобaет на
молитве, поучaл еси, oтче, /
встaти
в лице прокажeнных,
слепых,
глухих,
хромых / и тaко ко
Христу, от сeрдца
сокрушeннаго, / от
нищеты духа нaшего,
молитву тщaтися
творити.
Егдa тишинa возвeет в сeрдце
на молитве,
поучaл
еси, oтче,
/ и мир ко всeм, смирeние,
сострадaние и любoвь к
человeком, / тогдa познaем, яко
благодaть Духа
Свята сиe содeла.
Богорoдичен: Мaти Бoжия,
Духа Святaго
приятелище
непостижимое,
/ о смeртных
нaс
молися / и
молитву нaшу к Бoгу упрaви.
КОНДАК,
глaс 8:
Подoбен: Aще и во
Грoб:
Aще
и совершaл еси
стезю жития
земнaго,
святителю
Игнaтие,
/ обaче
непрестaнно зрeл еси
закoны
бытия вeчнаго, /
сему поучaя
ученики
словесы мнoгими, /
имже послeдовати
и нaм,
святче,
помолися.
Икос:
Рeкл еси, oтче, в
писaниих
твоих, / яко
подобaет имeти стрaх Бoжий, /
дабы
вступити в
совершeнство всeх
добродeтелей,
любoвь
Бoжию,
/ и тaко
Отцу Небeсному
уподoбитися.
/ Сему учeнию послeдовати
и нaм,
святче,
помолися.
СИНАКСАРИЙ
(Из
поучений
святителя
Игнатия "О
внимании при
молитве")
Молитва
нуждается в
неотлучном
соприсутствии
и содействии
внимания.
Молитва
составляет
неотъемлемую
собственность
молящагося, а
при
отсутствии
внимания она
чужда молящемуся.
При внимании
она приносит
обильный
плод; без
внимания она
приносит
терние и
волчцы. Плод
молитвы
состоит в
просвещении
ума и
умилении сердца,
в оживлении
души жизнию
Духа; терние
и волчцы - это
мертвость
души,
фарисейское
самомнение.
Внимание,
которое
вполне
охраняет
молитву от
отвлечения
или от
посторонних
помыслов и
мечтаний,
есть дар
благодати Божией.
Искреннее
желание
получит
благодатный
дар,
душеспасительный
дар внимания
принуждением
себя ко
вниманию при
каждой молитве
нашей.
Искусственное
внимание, еще
неосененное
благодатию,
состоит в
том, чтобы
заключить ум
в слова
молитвы. Если
ум, по
причине новости
своей в
молитвенном
подвиге, выйдет
из
заключения в
слова, то
должно опять
вводить его в
них.
Свойственны
уму, в
состоянии
его падения,
неустойчивость
и расположение
парить
повсюду. Но
Бог может
даровать ему
непоколебимость
и дарует ее в
свое время за
постоянство
и терпение в
подвиге.
Особенно
способствует
вниманию во
время молитвы
весьма
неспешное
произнесение
слов молитвы.
Произноси
слова не
спеша, чтобы ум
мог с большим
удобством
сохранить
заключение свое
в словах
молитвы,
чтобы он не
ускользал ни
из одного
слова ее.
Когда ты
молишься наедине,
произноси
слова
несколько
вслух - это способствует
сохранению
внимания.
Запасись
благовременно
всесильным
оружием - молитвою,
благовременно
научись
действовать
им. Молитва
всемогуща по
причине
действующаго
в ней
Всемогущаго
Бога. Она -
"меч духовный,
иже есть
глагол
Божий".
Молитва, по
качеству
своему, есть
пребывание
человека при
Боге и
соединение
человека с
Богом; по
действию
своему она -
примирение
человека с Богом,
мать и дщерь
слез; мост, по
которому переходят
чрез
искушения;
стена,
защищающая от
скорбей;
сокрушение
браней,
бесконечное делание,
источник
добродетелей,
причина духовных
дарований,
невидимое
преуспеяние,
пища души,
просвещение
ума,
отсечение
отчаяния,
указание
надежды,
разрешение
печали.
Сначала
нужно
понуждаться
к молитве;
вскоре она
начнет
доставлять
утешение и
этим утешением
облегчать
понуждение,
одобрять к понуждению
себя. Но к
молитве
нужно понуждение
в течение
всей жизни,
молитва
действует
убийственно
на нашего
ветхого
человека;
доколе он жив
в нас, дотоле
противится
молитве, как
и вкушению
смерти. По
важному
значению молитвы,
пред
упражнением
ею нужно
приготовление
себя к ней.
Ирмoс: Oтроцы
еврeйстии
в пещи / попрaша плaмень
дерзновeнно / и на рoсу oгнь
преложиша,
вопиюще: /
благословeн еси, Гoсподи
Бoже,
во вeки.
В зимнeм
обнажeнии ветвeй древeсных
поучaлся
еси, oтче,
тaйне
воскресeния мeртвых, /
якоже бо дрeво во
врeмя
своe
листвием
покрывaется, тaко и кoсти
человeческия
оживут / и, облeкшеся
плoтию,
в мир нoвый
вступити
имут.
Познaл еси, oтче,
елико возмoжно, / тaйну
кончины
бытия человeческаго,
тaйну
естествa aнгельскаго
и души человeческия,
/ и воздaл еси
благодарeние Бoгу.
Единаго
тoкмо
Бoга,
Духа Истины,
исповeдал еси, /
Иже един всесовершeн eсть, /
Емуже
поклоняющеся,
тя, oтче,
величaем.
Богорoдичен:
Дeво
Марие, Мaти
Неизречeннаго Свeта, / нaс, грeшных,
от мысленных
падeний
огради, / Божeственное
же учeние
Цeркве
Святыя в
сердцaх нaших
укрепи.
Ирмoс: На
горe
святeй
прославльшася
/ и в купинe огнeм
Приснодeвы Моисeови тaйну
явльшаго, / Гoспода
пойте / и
превозносите
во вся вeки.
Возлюбил
еси, oтче,
служити брaтии слoвом Бoжиим, / и
бысть тебe служeние сиe в пoдвиг
жития твоегo, / нaм же в рaдование
непрелoжное,
вопиющим ти: /
не остaви нaс, oтче, слoвом и
молитвами
твоими.
В служeнии Слoву
услышал еси в
души твоeй глaс уверeния во
спасeнии,
/ сегo рaди
преискренне
возлюбил еси
ближних твоих
/ и сaмое
то Слoво
Бoжие.
Поучaл еси
ближних
твоих,
святителю, /
яко Спаситель
нaш eсть Oгнь
Небeсный,
/ Иже и в
словесeх Егo евaнгельских
дeйствует.
Богорoдичен:
Мaти
Бoжия,
Бoга
Слoва
рoждшая,
дaждь
слoво
рабoм
Твоим, / eже сказaти тaйну
всемилостиваго
заступлeния твоегo, / в тaйне
рождeния
Слoва,
Христa Бoга,
явльшуюся.
Ирмoс: Ужасeся о сeм Нeбо, / и
земли
удивишася
концы, / яко Бoг
явися человeком плoтски / и
чрeво
Твоe
бысть прострaннейшее
Небeс. /
Тeм
Тя, Богорoдицу, / Aнгелов
и человeк чиноначaлия
величaют.
Мнoги труды
и болeзни
подъяв в
житии твоeм,
святителю
всечeстне,
/ Кресту
Христoву, свeтло
сияющу,
поклонился
еси / и
молитву твою ко
Христу простeрл еси.
Скoрьбми
обуревaемый, зрeл еси в
видeнии
в кeллии
своeй
Стрaнника,
посетившаго
тя. / Откуду шeствуеши?
И гдe
селeния
Твоe?
Почтo
досeле
оставлял еси e? - / слaдце
вопиял еси, oтче,
явльшемуся
ти Христу.
В хождeнии прeд Гoсподем
познaл
еси, oтче,
судьбы Отeчества
твоегo, / тaже и
кончину твою
ясно
провидел еси,
/ к Бoгу
Слoву,
Христу
возлюбленному,
молитвенно
устремляяся.
Богорoдичен: Мaти Бoжия,
Сияние
неизречeннаго Свeта, /
стопы нaша к
жизни вeчней напрaви, /
прощaющи
вся злaя, нaми содeянная.
Светилен
прaздника.
Слaва,
святителя:
Имя
Богонoсца преслaвнаго
в монaшестем
oбразе
твоeм
восприeм, / oтче Игнaтие,
святителю
всечeстне,
/ Христa молитвою
непрестaнною
внутрь сeрдца
твоегo вселил
еси / и был еси
учитель, к Свeту
невечeрнему
ведый, / богонoсец
воистинну
досточудный
явився.
И
ныне, прaздника.
Стихиры
на хвалитех,
глaс 8:
В житии
твоeм
поучaл
еси, oтче
преподoбне, / яко сeрдце
человeческое
обретaет покoй, / егдa в зaповедех
Христoвых
пребывaет, /
изобразити
бо в души oбраз
Христoв / блaго eсть и
спасительно,
/ сегo
же и нaс
достигнути /
милостивно
сподoби
молитвами
твоими.
Христу
послeдовал
еси усeрдно,
святителю
Игнaтие,
/ вся мирскaя
отложив и Крeст
Госпoдень
на рaмо
взeм, /
тeмже
пути совершeнства
достигл еси, /
к сему и нaс
приведи, oтче, /
молитвами
твоими.
Приидите,
собoри
людeй
Бoжиих,
/ припадeм усeрдно ко
истoчнику
приснотекущему,
/ святителю
Игнaтию,
богонoсцу
российскому,
/ и восхвaлим, усeрдно
просяще: /
молитвами
твоими,
святителю, /
подaй
просвещeние душaм нaшим.
Слaва,
и ныне, прaздника.
Славослoвие
великое.
Ектении. И
отпуст.
НА
ЛИТУРГИИ
Служба
прaздника
и святителя.
МОЛИТВА
Святителю
Игнатию
О великий и пречудный угодниче Христов, святителю отче Игнатие! Милостиво приими молитвы наша с любовию и благодарением тебе приносимые! Услыши нас сирых и безпомощных, к тебе с верою и любовию припадающих и твоего теплаго предстательства о нас пред Престолом Господа Славы просящих. Вемы, яко много может молитва праведника, Владыку умилостивляющая. Ты от лет младенческих Господа пламенно возлюбил еси и Ему Единому служити восхотев, вся красная мира сего ни во чтоже вменил еси. Ты, отвергся себе и взем крест твой, Христу последовал еси. Ты путь узкий и прискорбный жития иноческаго волею себе избрал еси и на сем пути добродетели великия стяжал еси. Ты писаньми твоими сердца человеков глубочайшаго благоговения и покорности пред Всемогущим Творцом исполнял еси, грешников же падших мудрыми словесы твоими в сознании своего ничтожества и своея греховности, в покаянии и смирении прибегати к Богу наставлял еси, ободряя их упованием на Его милосердие. Ты николиже притекавших к тебе отвергал еси, но всем отец чадолюбивый и пастырь добрый был еси. И ныне не остави нас, усердно тебе молящихся и твоея помощи и предстательства просящих. Испроси нам у Человеколюбиваго Господа нашего здравие душевное и телесное, утверди веру нашу, укрепи силы наша, изнемогающия во искушениях и скорбех века сего, согрей огнем молитвы охладевшая сердца наша, помози нам, покаянием очистившимся, христианскую кончину живота сего получити и в чертог Спасов пре-украшенный внити со всеми избранными и тамо купно с тобою покланятися Отцу и Сыну и Святому Духу во веки веков. Аминь.